PROBLEEM MET ENI GAS AND POWER NV

UNIEK ID: 9892

klantendienst reageert nt voegt ondertussn kosten toe

881 keer gelezen
14 augustus 2012

De klantenservice van Nuon is echt een grap, en in mijn geval handelden ze schijnbaar bewust met het doel tot oplichting. Hierbij een verkortte versie van wat ik voorhad:       1. ik krijg mijn voorschotfactuur voor juni en maak enkele dagen later de nodige overschrijving (maar vergeet deze blijkbaar correct te bevestigen bij mijn online banking)       2. ik krijg een aanmaning dat mijn voorschotfactuur niet tijdig betaald is met de mededeling dat als de betaling ondertussen uitgevoerd is, ik geen rekening moet houden met deze brief (ik ga er blijkbaar onterecht van uit dat de eerdere overschrijving correct verlopen is en ga hier niet verder op in)       3. ik krijg een tweede aanmaning voor de kost op die factuur, en ik realiseer mij dat er iets moet fout gegaan zijn. Er is een administratieve kost toegevoegd ah saldo.       4. ik krijg 2 dagen later de factuur voor juli. Met alweer een (tweede) administratieve kost toegevoegd aan het saldo.       En nu waar het echt fout gaat lopen:       5. Op 1 augustus liggen er dus 4 facturen voor mij, inclusief meerdere administratieve kosten, en dus contacteer ik Nuon met de vraag om een overzicht te geven van mijn openstaande rekeningen, zodat ik het verschuldigde bedrag inclusief administratieve kosten kan storten. Ze melden dat alle operatoren in gesprek zijn maar dat ze mij zo spoedig mogelijk op mijn gsm nummer zullen terugbellen, voor de zekerheid vraagt en confirmeert de dame van de klantendienst mijn gsm nummer.       6. Een week later heb ik nog altijd niets van Nuon gehoord, ik besluit om hen zelf terug te bellen. De totale openstaande kost wordt mij telefonisch gemeld, evenals het feit dat een derde administratieve kost is toegevoegd. Ik begrijp dit niet goed maar wacht hun afrekening af. Hieruit blijkt dat de derde administratieve kost is toegevoegd NA het gesprek op 1 augustus. NAdat zij dus contact met mij gingen opnemen (wat ze nooit gedaan hebben). Ik bel Nuon terug, en vraag hoe het komt dat ik nog een extra administratieve kost aangerekend krijg nadat ik hun vraag een overzicht te sturen. De teleurstellende reactie: “Meneer, u wist wat u moest betalen, u had gewoon moeten storten”. Nu wist ik door de veelheid van facturen (zonder dat er 1 overzicht bijzat) niet meer zeker wat mijn openstaand saldo was, vandaar dat ik contact opneem met de klantendienst met de vraag voor een betalingsoverzicht, uiteindelijk dient een klantendienst daar toch voor? Maar er komt dus geen gehoor: “Meneer u moet gewoon betalen, aan die extra derde administratieve kost wensen wij niet te raken”.       Conclusie: deze energieleverancier hanteert zeer bedenkelijke praktijken: een klantendienst die niet terugbelt terwijl ze zeggen dit wel te doen. Een klantendienst die vervolgens gebruik maakt van de week die ik wacht om gecontacteerd te worden om een extra administratieve kost in te schuiven, en die daar vervolgens niet op wil terugkomen: dat lijkt sterk op willekeurig inschuiven van kosten.       Ik wil mensen via deze weg dan ook waarschuwen twee keer na te denken vooraleer met Nuon in zee te gaan.      

Gewenste Oplossing

dat ze op zijn minst de derde administratieve kost schrappen


Ongepast?
Nuttig?
Geplaatst door
Bart

TalkToo's: 0

REACTIE ENI GAS AND POWER NV

Beste klant

Zoals u weet, behoort Nuon Belgium sinds 1 november 2012 tot het energiebedrijf eni.

Ten gevolge van deze overname werd uw vraag rechtstreeks door onze klantendienst opgevolgd.

Mocht u in de toekomst nog vragen hebben, kan u ons voortaan opnieuw bereiken via deze site.

Met vriendelijke groeten,

Eni klantendienst

 


Eni Gas And Power NV

Oplospercentage
51%

Commentaren




Geef ook een reactie

Je bent nog geen gebruiker ofwel ben je niet aangemeld. Log je snel in of maak een nieuw account aan om een reactie te kunnen geven!