PROBLEEM MET LECTURAMA

UNIEK ID: 589

Ongevraagde bestelling via een enquete

2.288 keer gelezen
02 februari 2011

Kopie van mails naar'info@magnette.fgov.be'; 'info@quickonomie.be'

 

Geachte,

 

Zoals u wellicht weet vindt men op het internet diverse klachten over de firma Lecturama…

Hoewel ik hun reputatie ken, en er nooit iets zou bestellen, hebben ze mij onlangs op listige wijze toch weten te strikken. Ik vulde een enquête in over ‘Digitale Fotografie’.  Nergens stond vermeld dat er ook een bestelling aan vasthing.

 

’s Anderendaags reeds krijg ik een mail ‘bedankt voor uw bestelling’. Zij schrijven in hun mail: “Indien u de kennismakingszending of later niets meer wenst, kunt u per omgaande mailen naar: zending@lecturama.com”  

(een ander e-mailadres dan dat waarmee de mail verstuurd werd). Ik maakte de fout gewoon te antwoorden (op het adres dat door hen gebruikt werd). Daarna stuurde ik het nogmaals door naar het ‘juiste’ adres.

 

Op die mail, geen antwoord, doch enkele dagen nadien wordt het pakket aangeboden. De Post aanvaardt geen terugzending op kosten van geadresseerde meer. Daar ik niet van zin ben ook maar één eurocent te spenderen aan die bedriegers, stuurde ik hen een mail  dat het pakket tot hun beschikking ligt. Op geen enkele mail kreeg ik een reactie. (U vindt de gevoerde e-mail correspondentie hieronder (omgekeerd chronologisch).

Intussen kreeg ik reeds enkele facturen, verhoogd met ‘administratiekosten’, en onlangs een met dreiging een incassobureau in te schakelen.

Vandaag zat een briefje in de bus van een verzendfirma (DFD, dezelfde die het eerste pakket bracht). Ik heb geen weet van enige andere bestelling, dus zal het wel weer van hen zijn.

 

Mijn vraag nu: wat doe ik hiermee. Gewoon negeren? Of dien ik wettelijk toch te betalen? Waar en hoe kan ik klacht indienen, want dit zijn misleidende praktijken!

 

Met beleefde groet,

 

XXXXXXXX

XXXXXXXXX

 

 

Van:  [mailto:XXXXX@tXXXX.be]
Verzonden: maandag 3 januari 2011 23:38
Aan: 'zending@lecturama.com'
Onderwerp: FW: Bevestiging Bestelling
Urgentie: Hoog

 

Geachte,

 

Vermits ik na een week nog geen gevolg of antwoord kreeg vraag ik hiermee om ontvangstbevestiging van onderstaande mails (en voor gevolg).

 

Ik sta er op geïnformeerd te worden wat er met het ongevraagd toegezonden pakket dient te gebeuren. Indien geen antwoord binnen de 8 werkdagen, zal ik het pakket met het vuilnis meegeven.

 

Met groet,

 

 XXXXXXX

 

Van:  [mailto:.XXXXXX@XXXXXX.be]
Verzonden: maandag 27 december 2010 18:43
Aan: 'zending@lecturama.com'
Onderwerp: FW: Bevestiging Bestelling
Urgentie: Hoog

 

Beste,

 

Vandaag ontving ik opnieuw een factuur voor het onderstaande. Zoals reeds onmiddellijk geantwoord, heb ik niet de minste interesse in deze zending.

Terugzenden gaat enkel mits betaling. Het voorwerp ligt tot uw beschikking, en kan worden afgehaald na afspraak.

 

Met groet,

 

 XXXXXXX

 

Van: [mailto:.XXXXXX@XXXXXX.be]
Verzonden: maandag 25 oktober 2010 19:07
Aan: zending@lecturama.com

Onderwerp: Re: Bevestiging Bestelling
Urgentie: Hoog

 

Geachte,

 

ik heb NOOIT een bestelling geplaatst voor dergelijk werk. Als dat dan toch zou gebeurd zijn via de 'internetenquête voor Digitale Fotografie', dan beschouw ik deze enquète als misleiding. Gelieve dan ook deze 'bestelling' te annuleren.

 

Met vriendelijke groet,

 

XXXXXXXXXXXX

----- Original Message -----

From: Klantenservice Uitgeverij Lecturama

To: [mailto:.XXXXXX@XXXXXX.be]

Sent: Monday, October 25, 2010 6:51 PM

Subject: Bevestiging Bestelling

 

Geachte heer xxxxxxxx,

 

Hierbij bevestig ik uw bestelling via de internetenquête voor Digitale Fotografie.

Binnen 1 week zult u het waardevolle kennismakingspakket Digitale Fotografie ontvangen voor slechts € 6,88, zonder verdere koopverplichting. Uw voordeel is meer dan € 20,-!

U beslist zelf hoeveel zendingen u wenst en krijgt deze altijd 14 dagen op zicht. 

Indien u de kennismakingszending of later niets meer wenst, kunt u per omgaande mailen naar: zending@lecturama.com

Wij wensen u veel plezier met uw kennismakingspakket!

 

Met vriendelijke groet,

Uitgeverij Lecturama

 

Debbie Felida, klantenservice

Gewenste Oplossing

Ik wens geen enkele betaling te doen// stoppen met verzenden van paketten.

Aanpak van hogerhand van dergelijke praktijken

Oplossing van Lecturama:



Geachte heer/mevrouw Verleyen, Wij hebben de zending voor u gecrediteerd. U hoeft de zending niet retour te zenden en u kunt het pakketje gewoon behouden. De rekening kunt u vernietigen. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Jeroen de Vries Uitgeverij Lecturama




Ongepast?
Nuttig?
Geplaatst door
Noel

TalkToo's: 0

Commentaren




Geef ook een reactie

Je bent nog geen gebruiker ofwel ben je niet aangemeld. Log je snel in of maak een nieuw account aan om een reactie te kunnen geven!